ZNAKOVI LICEMJERSTVA

mimberHvala Allahu i neka je salavat i selam na Allahovog poslanika Muhammeda, njegovu porodicu, ashabe i sve one koji ih u dobru slijede sve do Sudnjeg dana. Prije nego započnem sa temom o licemjerstvu (nifaku) da skrenem pažnju na par stvari koje su među nama prisutne, a kojih se musliman treba klonuti.

Brinemo tuđe probleme i tražimo i istražujemo tuđe nedostatke, a svoje zaboravljamo.

Nikako ova hutba nije okrenuta u smijeru istraživanja mahana kod osoba iz našeg okruženja, već kako moramo biti na oprezu od ljudi sa licemjernim ponašanjem.

Često puta  ne razumijemo pravilno pojmove i termine iz islamske terminologije, tako da  mješamo pojmove PONOS I OHOLOST, OPREZ I SUMNJU, DISKUSIJA I RASPRAVA itd  ili ih ne razumijevamo u pravom značenju,
Mi obično o licemjerstvu znamo da ima tri-četiri osobine, spomenute u hadisu od Ebu Hurejre, radijallahu ‘anhu, u kojem kaže Poslanik, sallallahu ‘alejhi we sellem: „Tri su znaka licemjere: kada govori laže, kada nešto obeća ne ispuni i kada mu se nešto povjeri on to iznevjeri (Buhari i Muslim)

U drugoj predaji, od Abdullaha ibn ‘Amra se još spominju: „…Kada nešto dogovori toga se ne drži, a kada se prepire pretjeruje“.
Međutim pojam nifaka je mnogo širi i sadrži mnogo više osobina, neke su spomenute u Kur’anu, a neke u hadisu, a navodi se preko 30 osobina munafika.

Braćo, nije nedostatak kod vjernika to što ima strah od nifaka, naprotiv to je dobar znak, jer i ashabi i islamski velikani su stalno preispitivali svoje vjerovanje i iskrenost u djelima i bojali se licemjerstva.
Buharija bilježi izjavu Ibn Ebi Mulejke u kojoj kaže: „Sreo sam više od trideset ashaba, a svaki se bojao licemjerstva za sebe“.
Hasan el-Basri govoreći o licemjerstvu, kaže: „…Nije od nifaka siguran niko osim munafik, a boji ga se samo iskreni vjernik“.

Kazali smo prošli petak da Nifaka imamo dvije vrste, a to su NIFAK U VJEROVANJU I NIFAK U DJELIMA. Ovaj prvi je svakako opasniji, jer ta vrsta nifaka izvodi čovjeka iz vjere, dok nifak u djelima nije na tom stepenu opasnosti, ali je svakako opasan.

Ponekad su ove dvije vrste licemjerstav povezane i ukazuju jedna na drugu, a nekad nisu, jer se nifak u djelima nekada pojavljuje kao slabost u vjerovanju, a znamo da se po akidetskom učenju iman(vjerovanje) povećava i smanjuje.

Muhammed a.s. kaže za licemjera kad govori laže, kada mu se nešto povjeri on to iznevjeri, kada obeća ili se dogovori on ne održi obećanje i kada se svađa pretjeruje.
pa krenimo redom
Svi mi znamo šta je laž, a to je kada neko govori i tvrdi ono što je suprotno od istine.

Najveća laž je reći da ne postoji Bog, Gospodar, Stvoritelj, a čovjek svaki dan i vidi dokaze koji mu govore suprotno  ali kod nekih je slijepo srce, zapečaćeno!!!

Laž je u Kur’anu spomenuta na mnogo mjesta, pa tako Ibn Tejmije kaže da se uvijek pri spomenu licemjerstva u Kur’anu spominje i laž, što dovoljno govori da je laž jedan od najjasnijih pokazatelja licemjerstva kod osobe.Kaže Uzvišeni:È

„Njihova srca su bolesna, a Allah njihovu bolest još povećava; njih čeka bolna patnja zato što lažu.“ (Krava: 10)

Laž je u većini slučajeva veliki grijeh, ali je svakako nepoželjna osobina kod vjernika, bez obzira da li se radilo o laži u šali ili u ozbilji.

O opasnosto laži govore mnogi hadisi, od kojih ću spomenuti sljedeći, kojeg prenosi Ibn Mes’ud, od Poslanika, sallallahu ‘alejhi we sellem, a u kojem se kaže: „Doista iskrenost (u govoru) vodi ka dobročinstvu, a dobročinstvo vodi ka džennetu, tako da čovjek neće prestati da govori istinu sve dok kod Allaha ne bude upisan kao iskreni (siddiq). A laž vodi ka griješenju, a griješenje vodi ka vatri, tako da čovjek neće prestati govoriti laži sve dok kod Allaha ne bude upisan kao lažov“ (muttefequn ‘alejh)

Laž u šali također nije dozvoljena, a ovoga ima jako mnogo u našoj naravi.

Čak se takvoj osobi prijeti kaznom ukoliko to radi da bi nasmijao nekoga.

Rekao je Allahov poslanik, sallallahu ‘alejhi we sellem:
Teško li se onome ko izmišlja laži i govori ih kako bi nasmijao narod, teško li se njemu, teško li se njemu“. (Tirmizi, Ebu Davud, Ahmed, El-Hakim)

Također napominjem da je u iznimnim slučajevima, dozvoljeno slagati, ali ne treba „preskakati stepenice“ pa kada čovjek hoće da pomiri dva brata ili komšije odmah nešto slaže kako bi ih pomirio. Ne, nego se prije toga trebaju iskoristiti sva dozvoljena sredstva, a u krajnjem slučaju iskoristiti laž kao način izmirenja.

Laž prema djeci, također nije rijetkost kod roditelja, naročito u obećanjima kada obećavaju ne ispune obećanje znači slažu i to se ubraja u grijehe.

 

Prenosi se od Abdullaha ibn Amira da ga je jedne prilike, dok je Poslanik, a.s., bio u njegovoj kući, majka ga pozvala govoreći mu da će mu dati nešto. Poslanik, a.s., ju je upitao šta bi mi dala, a ona je odgovorila da bi mi dala hurmu, pa joj je, A.s., kazao:
„A da mu kojim slučajem nisi dala ništa bila bi ti upisana laž (kao grijeh)“. (Ebu Davud)

Čovjek vjernik treba da se okiti iskrenim govorom, i da bude poznat po tome, a laž je samo pokazatelj licemjerstva i nevjerovanja, kao što kaže Uzvišeni:

Usuđuju se da laži izmišljaju samo oni koji u Allahove riječi ne vjeruju, i oni su pravi lažljivci“. (Pčele, 105)

Slijedeći znak licemjerstva je sličan laži, a odnosi se na kršenje datog obećanja, dogovora ili date riječi, a to je: KADA OBEĆA NE ISPUNI  OBEĆANJE, A KADA SE DOGOVORI NE DRŽI SE DOGOVORA, KADA MU SE NEŠTO POVJERI ON TO PRONEVJERI.
Pronevjeri emanet mu dat!!

Što se tiče emaneta,Poslanik, sallallahu ‘alejhi we sellem, kaže da će svakom ko prekrši dogovor biti data zastava na Sudnjem danu po kojoj će se takav raspoznavati.

Dogovor i ugovor se mora ispoštovati i prema nemuslimanu, a kamo li prema vjerniku.

 KADA NEŠTO OBEĆA NE IZNEVJERI  JE  SLJEDEĆA OSOBINA NIFAKA

Olahko davanje obećanja vodi ka njihovom neispunjenju, zato čovjek musliman treba da pazi kada i kome daje kakvo obećanje.

Ovdje imamo slučaj da osoba to uradi namjerno što je siguran znak licemjerstva, a imamo i slučaj da to osoba uradi nenamjerno što je  također loša osobina, ali daleko manja od ove prve po težini.
Današnje stanje muslimana pokazuje da muslimani olahko daju prazna obećanja, tako da su poprilično nepouzdani, a „inšallah“ je česta uzrečica koju tako lahko izgovaramo često vraćamo na nju kada se treba opravdati za neispunjeno.

Opet skrećem pažnju na naš odnos prema djeci, jer se među nama proširila pojava da nam djeca kada im kažemo „inšallah“ već znaju da od toga nema ništa.
Licemjerstvo je bolest, i to teška bolest, čije liječenje zahtjeva i truda i vreme. Kao što u fizičkom smislu najteže bolesti su bolesti srca, tako i u duhovnom.
A Allah za licemjere kaže: „U njihovim srcima je bolest, a Allah im je tu bolest još i povećao i njima pripada žestoka kazna zbog toga što su lagali.“
Molim Allaha da nas očisti naša srca, da nam učvrsti vjerovanje naše. da nam oprosti naše grijehe i da nas učini od onih koji će svojim jezicima govoriti istinu ispunjavati obećanja i čuvati povjereni emanet
.


Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s