Muhammed Ikbal i njegov otac

Posted on Updated on

kur'an Moramo svoj život staviti pod svijetlo Kur’ana. Kad čitamo Kur’an da ga čitamo sa sviješću čestitih generacija. Čitanje Kur’ana mora biti studija ne samo o svakoj riječi, nego o svakom harfu. “Ikre” – znači čitaj sa razumijevanjem!

Muhammeda Ikbala je njegov otac tri godine svako jutro iza sabaha pitao:

”Sine šta to radiš?!”

Muhammed Ikbal je sa čuđenjem stalno odgovorao:

”Čitam babo Kur’an”, dok ga jedne prilike ne upita:

”Babo, zašto ti mene svako jutro pitaš šta radim, kad vidiš da čitam Kur’an”?!

Babo mu odgovori:

”Sine, ja vidim da ti čitas Kur’an, ali hoću da provjerim jesi li svjestan šta radiš. Hoću da čitaš Kur’an kao da je tebi objavljen”!

Razmislimo samo o slijedećim Allahovim riječima:

I Mi smo vam objavili Knjigu, u njoj se vi spominjete, (u njoj se o vama govori), zar ne razmijete”!? (el-Enbija, 10. ajet).

Učio je i kad dođe do Allahovih riječi:

”Mu’mini su već spašeni, oni koji su u svojim namazima skrušeni, i koji ono što ih se ne tiče izbjegavaju, i koji zekat izvršavaju” (el-Mu’minun, 1-4. ajeta), reče:

”Allahu moj, mene ovdje nema”!

Zatim je naišao na narod koji Allah opisuje riječima:

”I robovi Milostivoga, koji po Zemlji dostojanstveno hodaju, a kad im se džahili obrate, oni kažu: “selam”. (el-Furkan, 63. ajet). Zastade i reče:” Allahu moj, ni ovdje sebe ne nalazim. Ja sam mnogo manji od ovih”!

Potom je učeći naišao na opis čestitih za koje Allah kaže:

Bokovi njihovi postelje izbjegavaju i oni Gospodara svoga iz straha i iz želje mole…”.

Razmisli pa reče: ”Allahu, ja sebe ni među ovima ne nalazim”.

Nastavio je prevrtati sahife Kur’ana, pa naiđe na one koje Allah opisuje suprotnim svojstvima:

”Sta vas je dovelo u Sekar? Oni rekoše:”Nismo bili od onih koji namaz obavljaju, i nismo hranili siromaha, i upuštali smo se sa besposlenima, i nijekali smo sudnji dan, sve dok nam smrt nije došla”. (el-Mudessir, 42 – 47. ajet).

Strese se od straha i reče :

“Allahu, molim Te da me sačuvaš od ovih, ali gdje sam ja, gdje je moj opis”?!

Prevrtao je tako stranice, prevrtao i naiđe na Allahove riječi :

»Ima i drugih koji su grijehe svoje priznali, i koji su dobra djela sa lošim djelima izmješali, njima će možda Allah oprostiti, jer Allah prašta i samilostan je » ! (et-Tewbe, 102. ajet).

Zadrhta i reče : “Allahu moj, ovdje sam ja, ovdje sam ja!”

Ovako bismo trebali čitati Kur’an. Ovako ga razumijevati i tumačiti. Ovako sebe tražiti u njemu. Na kur’anskom svjetlu izlagati naša djela. Iz Kur’ana crpiti našu svakodnevnicu. Kur’an je svjetlo ogledalo na kome mozemo vidjeti naša lica i s njih, pomoću njegova nura skidati prašinu grijeha i spirati nataloženi kal.

Odgovori

